Menu

Lucidní snění aneb když víte, že sníte

Slovo lucidní znamená vědomý. Spojení lucidní snění vám tedy napovídá, že se jedná o snění, o kterém víte a jeho průběh vědomě ovládnete. To je skvělá superschopnost. A pomocí důslednosti a jednoduchých technik se lucidní snění naučí každý.

Co jsou to sny

Během snění obvykle přebírá vůdčí roli podvědomí a přehrává nám emotivní scény z předchozího dne, mísí je se staršími zážitky, nadpřirozenými schopnostmi a jevy. Výsledkem toho jsou spletité až bizarní příběhy, které bývají někdy úsměvné, jindy děsivé. Každopádně jsou úžasné a lidstvo fascinují už několik tisíc let.

Když vás trápí noční můry

Pokud vás trápí špatné sny, zavěste si nad postel nebo do její blízkosti lapač snů, který podle tradice severoamerických indiánů zachytává noční můry, negativní energii a zajišťuje svému chráněnci klidný spánek. Zaujalo vás to? Přečtěte si o lapačích snů víc.

Všichni sní

Sny má každý, ale ne každý si je pamatuje. Zajímavé je, že se lidem zdají sny, které obsahově částečně navazují na ty z předchozí noci. Během zkoumání snění bylo zjištěno, že se každému aspoň občas zdá takzvaný kolektivní sen, kde se odehrává smrt blízké osoby nebo únik před divokým zvířetem. Na význam snění jsme se zaměřili v předchozím článku.

Jak funguje lucidní snění

Během lucidního snění jde o uvědomění si, že sníte. Pak můžete převzít kontrolu nad tím, co se stane. Pokud jste to ještě nikdy nezažili, představte si to. Můžete si jít zalítat, projít zdí, ovládat jiné osoby, zvířata. Zkrátka plnit si sny.lucidni sneni

Jak trénovat lucidní snění

Ti, kteří vědomý sen zažili, často hledají návod na lucidní snění. Zkušeným lucidním snílkům se říká oneironauti a právě oni, na základě svých zkušeností, dávají dohromady návody a tipy, jak se k lucidnímu snění propracovat.

Veďte si deník snů

Na noční stolek si položte deník a hned po probuzení do něj zapisujte své sny. Snažte se je vybavit do posledního detailu. Nedělejte to později, protože mozek má tendenci vzpomínky na méně výrazné sny rychle zapomínat.

Testujte realitu a hledejte znamení

Vymyslete si jednoduchý test reality, který provádějte několikrát denně. Zkuste třeba zatlačit rukou o stůl. Po pravidelném provádění se tento úkon časem zautomatizuje a dostane i do snu. V běžné realitě se nic nestane, ve snu projde ruka skrz. Tak si uvědomíte, že sníte a přebíráte kontrolu.

Představujte si staré sny

Na základě zápisů ze svého deníku si před spaním přehrávejte sny z minulých dnů. Představujte si, že je ovládáte, a provádějte test reality. Tím navádíte mozek, aby prováděl tento test i ve snu.

Meditujte

Zařaďte do svého každodenního programu krátké meditace, během nichž se nehýbete stejně jako ve spánku. Stačí pár minut. Nacvičíte si tak koncentraci a zklidníte mysl.

Zkuste se také na spánek a snění příjemně naladit, pusťte si relaxační hudbu, provoňte místnost vonnými tyčinkami a uvařte si uklidňující čaj.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací