Menu

Půstem k očistě těla i duše. Vydržíme 40 dní bez jídla?

Světe div se, ale vydržíme. Pokud uvažujete o půstu a 40 dní o vodě vás děsí, tak vás uklidníme. Půst nemusíte držet 40 dní v kuse, existují jednodenní půsty, pětidenní, sedmidenní, patnáctidenní i jednadvacetidenní. Doby nejsou zvoleny jen tak halabala. Stanovily je zkušení lidé na základě proudění energií v těle.

A co ten půst vlastně je? Jedná se o dobu, kdy nepřijímáme pevnou stravu a pijeme pouze čistou vodu. Žádné slazené ani minerální vody, chleba ani ovoce, pouze vodu, v ideálním případě destilovanou. Během půstu se naše vylučovací orgány zbavují postupně toxických a škodlivých látek, a to nejen střevy, ale i kůží a dechem. Připravte se tedy na to, že budete vylučovat jiný zápach než obvykle. Je to normální a žádoucí. Značí to, že se vyplavují z těla nečistoty.

Přínosy půstu pro lidské tělo

Během tohoto období se tělo zbavuje postupně všech nánosů a usazenin, které se dostaly do našich střev. Jednoduše pročistíte svůj organismus od nechtěných zbytků – konzervanty, chemické přísady, ochucovadla, nezdravé a “mrtvé” potraviny, barviva atd.

Jednodenní půst slouží pro rychlou očistu plynů z těla. Ideální pro začátečníky, kteří si chtějí postění teprve “osahat”. U třídenního půstu zjistíte, co slovo “hlad” opravdu znamená, během sedmidenního si už otestujete svou trpělivost. Patnáctidenní, jednadvacetidenní a čtyřicetidenní půsty doporučujeme zkušenějším, kteří už mají postění natrénováno. Určitě se nepouštějte do delších půstu bez předchozích zkušeností!

 

Designed by Freepik

Kdy půst provádět?

Tehdy, kdy pocítíte, že váš organismus není v nejlepší formě a vaše střeva jsou zanesená – máte problémy se stolicí, s trávením, nadýmáním…  Během krátkých půstů můžete úplně běžně fungovat, není tedy potřeba si brát dovolenou a být zalezlí v posteli. Ba naopak, zabavte se, abyste nemysleli na jídlo a zbytečně se nepokoušeli. Doporučujeme se akorát vyhýbat místům, kde to jídlem kypí – restaurace, jídelny, bufety atd. Návštěvy supermarketů a styk s “rejpaly” omezte také na minimum :-).

Při delším půstu může dojít k úbytku energie, pokud se chcete postit více jak 3 dny, potřebujete se v zaměstnání plně soustředit či vykonáváte fyzicky náročnou práci, dovolenou raději zvažte.

Nejvhodnější období pro půst je na začátku roku – v lednu.

Designed by Freepik

Jak půst probíhá?

Než se pustíte do půstu, je vhodné se na něj připravit. Pokud je vaše tělo plné toxinů a z ničeho nic nasadíte půst, může dojít až k toxickému šoku. Ledviny nebudou stíhat filtrovat škodlivé látky, a ty se vám následně dostanou do těla. Proto se doporučuje před půstem 2-3 dny jíst ovoce a zeleninu na odlehčení trávicího traktu a vyřadit maso, pečivo a další “neživé” potraviny.

Poté už můžete přejít na plný půst. Pokud se postíte ze spiritiuálních důvodů, můžete u toho meditovat, pouštět si relaxační hudbu, zapalovat vonné tyčinky nebo nosit čakrové šperky na podporu proudění energií v těle.

Návrat k normální stravě

Nic neurychlujte. Přechod by měl být pozvolný. Začněte s “mrtvými ovocnými šťávami”- Jedná se o ovocné šťávy, které prošly ohřevem a neobsahují tedy živé enzymy. Vhodné jsou k těmto účelům jablka, pomeranče, grapefruit a hrozny. Poté začněte s lehčími jídly ohřátých na pokojovou teplotu. U kratších půstů je dobré uplatnit pravidlo, že za každý den postění byste měli sníst jedno jídlo z čerstvého ovoce. Tedy po třídenním půstu by vaše první tři jídla měla být ovocná.

 

Vydáno: 14. 2. 2018

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací