Menu

Tai Chi – cvičení pro zdraví v hlavní roli

Čínské bojové umění Tai Chi, známé také jako cvičení pro zdraví, rozvíjí vnitřní sílu. Spojením čínské filozofie a jednoduchého cvičení taiji se člověk naučí relaxovat a čerpat energii. Správnou atmosféru doladí vonné tyčinky a kvalitní čaj. Vše dohromady poskytne tělu dávku hluboké relaxace. Tu bychom si měli pravidelně dopřávat všichni.

Něco málo z historie Tai Chi

Vznik Tchaj-ťi bojové umění, celým názvem tchaj-ťi čchüan, se datuje zhruba do 12. století. Pojí se se dvěma jmény – Lao-c‘ (duchovní otec a zakladatel taoismu) a Čang San-feng (tvůrce taoistického cvičebního systému). Legendy taoistické tradice zůstávají v povědomí lidí dodnes.

Tai Chi jako cvičení efektivní  pro zdraví

Dlouholeté výsledky a průzkumy ukazují, že Tai Chi má výborné zdravotní účinky. Doporučuje se hlavně lidem středního a vyššího věku. Dlouhodobé cvičení Tai Chi uvolňuje stres a působí preventivně proti mnoha nemocem. Například snižuje hladinu tuků v krvi, zpomaluje řídnutí kostí a zlepšuje funkci srdečně-cévního systému. Cvičící by se měl nacházet “ve stavu taiji”, který je charakterizován příjemným pocitem fyzického pohodlí, klidnou a tichou myslí a volným prouděním vitální energie. Rovnováha jinu a jangu je samozřejmostí.

Styly a metody Tai Chi

Tai Chi se dělí na více stylů, z nichž nejznámější jsou Chen, Yang, Wu, Sun a Hau.

Nejstarší styl Chen se nesměl vyučovat veřejně, do jeho tajů pronikli pouze členové zasvěcené rodiny.

Současná podoba Tai Chi stylu Yang se pojí s mistrem Yang Ccheng-fu, který proslul svým „velkým stylem“. Vynikal otevřenými, přímými a plnými pohyby.

Většina novodobých stylů Tai Chi tvoří laické (rodinné) styly, které se s původním taoistickým tréninkem spojují pouze nepřímo.

Toto čínské umění se vyučuje pomocí pěti základních metod, které se navzájem propojují a prolínají.

  1. Základní uvolňovací cvičení (čchi-kung)
  2. Sólové formy – sestavy (tchao-lu)
  3. Aplikace pohybů ze sestavy (san-šou)
  4. Vnímavé ruce neboli přetlačování s partnerem (tchuej-šou)
  5. Cvičení se zbraněmi (wu-čchi)

S Tai Chi může začít každý! Není nic jednodušší než si na internetu vyhledat, kde se ve vašem okolí lekce konají a jít si to zkusit.  A pokud si chcete Tai Chi zacvičit doma, stačí si pustit video a za pár měsíců se stanete profíkem.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací