Menu

Proč cvičit jógu? Její přínos pro tělo i mysl

Uvažujete nad cvičením jógy, ale nevíte, jestli je pro vás vhodná? A co všechno vůbec jógou procvičujeme? Podívejte se s námi tomuto relaxačnímu cvičení na zoubek.

Pro koho je jóga určená

Kouzlo jógy tkví v její univerzálnosti. Mohou ji cvičit úplně všichni – mladí, staří, těhotné ženy i děti, kdokoliv. Existuje dokonce hned několik druhů jógy, od klidnějších zaměřených na dechová cvičení a protažení svalů přes více akčnější power jógu až po jógu pro páry. Stačí si tedy najít tu, která vám bude vyhovovat nejlépe.

Přínosy jógy pro tělo

Jedním z největších benefitů jógy je zlepšení flexibility těla. Vůbec se nemusíte v začátcích stydět, že nejste dostatečně ohební. Jednotlivé cviky si můžete uzpůsobit svým potřebám a už po pár lekcích budete cítit zlepšení pružnosti. Další výhodou jógy je zvýšení síly a zpevnění těla. Jógou posilujete vnitřní hluboké svaly břicha, svaly nohou i rukou. Zpevníte si tak tělo pomocí vlastní váhy a zároveň si zlepšíte držení těla.

Při pravidelném cvičení jógy zlepšíte nejen svou flexibilitu
Při pravidelném cvičení jógy zlepšíte nejen svou flexibilitu

Přínosy jógy pro mysl

Jóga se snaží skloubit dohromady fyzické cvičení s duševním, a tím zlepšit nejen stav těla, ale i duše. Během jógy se procvičuje vnitřní koncentrace, dechová cvičení a odbourávání stresu. Součástí běžné lekce jógy bývá i závěrečná relaxace, kdy se snažíte naprosto uvolnit a oprostit se od starostí běžného života. Během toho se pouští relaxační hudba a zapalují se vonné tyčinky či svíce. My se po každé lekci jógy cítíme nabití novou energií, uvolnění a jako znovuzrození.

Druhy jógy

Stylů jógy existuje celá řada. My jsme pro vás vybrali ty nejoblíbenější, které cvičí lidé po celém světě:

  • Power jóga – jóga s aerobními cviky. Oproti klasické józe se cviky provádějí rychleji a klade se důraz na dynamiku a sílu.
  • Hatha jóga – starodávný systém jógy kladoucí důraz na správné pozice cviků, dechová cvičení a relaxaci.
  • Vinyasa jóga – vychází z dechové techniky udžžájí. Základní charakteristikou je spojení jedné fáze dechu a jedné pozice.
  • Hormonální jóga/jóga pro ženy – jóga zaměřená na harmonizaci hormonální hladiny. Jedná se o cvičení zaměřené na ženy, reprodukční orgány a pánevní dno. Pravidelné cvičení přispívá k potlačení příčin neplodnosti, menstruačních bolestí atd.
Druhů jógy existuje celá řada, stačí si vybrat tu pravou pro vás
Druhů jógy existuje celá řada, stačí si vybrat tu pravou pro vás

Pomůcky a oblečení na jógu

Když už víte, který druh jógy je pro vás ten pravý, je čas si připravit základní výbavu. Ve studiích bývají často k zapůjčení podložky, chcete-li ale cvičit doma, určitě si alespoň jednu pořiďte. Oblečení volte pohodlné. Cvičit můžete v kraťasech, legínách, mikině nebo tílku. Záleží na vás. Z vlastní zkušenosti nedoporučujeme příliš volné triko. Jeho “plandavé části” by vám mohly v některých pozicích překážet. Na dynamické cvičení jógy volte spíše funkční materiál (možná se zapotíte :-)), naopak na klidnou relaxační jógu doporučujeme teplejší oblečení, ve kterém se budete cítit co nejvíce příjemně.

 

Vydáno: 28. 2. 2018

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací