+420 533 534 201 (Po-Pá: 8-12 a 13-17)
cz
Země doručení
Další země
+420 533 534 201 (Po-Pá: 8-12 a 13-17)
Čaj před spaním? Dejte si pozor na "nakopávače"
Čajovna
8. 2. 2022

Čaj před spaním? Dejte si pozor na "nakopávače"

S čajem je to jak s ohněm - umí být dobrý sluha, ale zlý pán. Když znáte jeho účinky, dokáže přímo divy. Nesprávně zvoleným čajem nebo jeho přípravou si ale můžete nepříjemně uškodit. Platí to hlavně před spaním. Jaký čaj je tedy na usínání nejlepší?

Zeleným a černým se vyhněte

Tuhle radu mějte stále na paměti. Zelené a černé čaje před spaním ne! Tyhle odrůdy totiž obsahují vysoké množství teinu. Mají tak podobné povzbuzující účinky jako káva. Jestli tedy nechcete trávit noc s očima dokořán, nechte si Senchu nebo Earl Grey na jinou denní dobu.

Na noc si nepřipravujte ani Pu-Erh. Některé zdroje sice uvádějí nižší obsah teinu, a dokonce nabádají k pití tohoto čaje před spaním. I přes veškeré pozitivní účinky na vaše zdraví, jakými Pu-Erh oplývá, není příznivý vliv na spánek jednou z nich. Obsah teinu v je zde ovlivněn stáří čaje, délkou fermentace, přípravou a dalšími faktory. Obecně je každopádně Pu-Erh spíše energizujícím typem, nikoliv zklidňujícím.

Další nevhodnou volbu představuje Maté. Jihoamerický bylinný nápoj připravovaný v kalabase platí za silný “nakopávač”. Takovou vzpruhu na noc určitě nechcete.

Zelený čaj na čajovém moři

Nepijte čaj těsně před spaním

Další univerzální rada. Mezi večerním čajem a ulehnutím do postele si nechte dostatečně dlouhou mezeru. Močopudné účinky čaje mohou způsobit, že vás místo klidného spánku bude čekat běhání na záchod.

Z hlediska přirozeného biorytmu našich orgánů je nejvhodnější dobou na zvýšený příjem tekutin mezi 15. až 19. hodinou v zimním čase a mezi 16. až 20 hodinou v letním čase. V těchto hodinách zažívají nejintenzivnější činnost naše ledviny a močový měchýř.

Na noc volte bylinky

Jednoduše řečeno, večer čaj nepijte. Čaje obsahují tein, který má podobně budící účinky jako kofein. Místo čaje sáhněte po bylinné směsi. Některé bylinky jsou na popíjení pro lepší usínání a klidnější spánek vhodnější než jiné. Které to jsou?

Bylinky na lžících
 
  • Heřmánek - potřebujete se uvolnit a zklidnit rozdováděnou mysl? Pak je heřmánek tou správnou bylinou pro vás. Často se používá také při žaludečních potížích, rýmě a nachlazení
  • Meduňka - nejen na spaní, ale na celkové zklidnění se hodí meduňka. Můžete ji vyzkoušet třeba proti bolestem hlavy nebo nadýmání. Pozor, meduňka také snižuje krevní tlak
  • Levandule - fialově zbarvená rostlina s příjemnou a uklidňující vůní se často vkládá do polštářových povlaků. Vychutnejte si ji také v hrníčku
  • Rooibos - africká rostlina ideální na nespavost. Rooibos je často dochucen různými druhy ovoce nebo koření
  • Ibišek - snižuje krevní tlak. Pokud tak patříte mezi osoby s nízkým tlakem, raději zvolte jinou bylinu. Stejně tak se ibišek nehodí pro kojící nebo těhotné ženy

Každá z těchto bylin působí na naše tělo jako účinný uspávač. Nic se však nemá přehánět. Doporučujeme bylinné směsi střídat. Každý den se tak můžete těšit na jinou lahodnou chuť.
Autor článku

SHANTI

Rady, tipy a návody z ráje Orientu i světa vodních dýmek.

Související produky

Proč nakoupit u nás?

Vše skladem

Vše skladem

Rychlé dodání zboží
Doprava zdarma

Doprava zdarma

Při nákupu nad 2500 Kč
Rádi vám poradíme

Rádi vám poradíme

Máme dlouholeté zkušenosti
Osobní odběr

Osobní odběr

V Brně

Ověřeno našimi zákazníky

99 % zákazníků doporučuje náš obchod z 552 recenzí
Zobrazit všechna hodnocení
Vždy pořadí když něčemu nerozumim, paráda.
Ověřený zákazník před 8 hodinami
„super děkuji“
Ověřený zákazník včera
Vše v nejlepším pořádku! Moc děkuji.
Ověřený zákazník před 6 dny